Sunday, October 23, 2011

5. ülesanne: Folksonoomia ja märgendamine

Hästi toimiva folksonoomia näide:
www.digg.com
Kombineeritud folksonoomia ja internetis levivad uudised moodustab kokku portaali, kust kasutajal on hõlpsasti võimalik leida temale huvipakkuvaid artikleid. Artiklid on loogiliselt gruppidesse jagatud märgendamise abil. Digg on järjekordne näide lihtsa mõtte võimsusest - koondada ühte kohta avalik arvamus ja interneti artiklid. Saidi võimsuse tunnistuseks on kasutajate ja nende poolt jagatud artiklite tohutu arv. Leht kaotaks hästi toimiva folksonoomiata mõtte.

Halvasti toimiva folksonoomia näide:
www.facebook.com
Täpsemalt on maailma suurima sotsiaalvõrgustiku puhul halvaks folksonoomiaks mõeldud fotodel inimeste märgistamist. Väga tihti tehakse libamärgistusi, mis ei paku kasulikku informatsiooni mitte kellelegi. See on näide sellest, mis juhtub kui inimestele anda liiga vabad käed. Valesti märgendamine ei ole küll tohutu süsteemi kuritarvitamine, sest inimesed teevad seda pigem nalja pärast, aga peab kaalutlema, et kas sellele funktsionaalsusele on otstarbekas ressursse raisata. Teine võimalus on olemasolevat süsteemi parandada, kuid see nõuab innovaatilisi ideid. Facebooki huvide ja tegevusalade folksonoomia on väga kõrgel tasemel ja kasutajal on kerge leida temale huvipakkuvaid isikuid või huvisid, kuid fotode märgistamist võib pidada folksonoomia halvaks näiteks.

No comments:

Post a Comment